חשיפה פשוטה לשווקי ההון, שינוי ההשקעות ללא תשלום מס, הפקדה בטייס אוטומטי, ורמת שקיפות גבוהה – אלו הם רק חלק מהיתרונות של קופת הגמל להשקעה על פני האלטרנטיבה: חיסכון בבנק. כך תגרמו לכסף לעבוד עבורכם

קופת גמל להשקעה מאפשרת להשיג חשיפה טובה לשוק ההון במכשיר פשוט ונוח. כך, הכסף שלכם עובד עבורכם, משיג תשואה ועוזר לכם להשיג את היעדים שהצבתם עבור המשפחה. לעיתים חוסכים מתלבטים בין השקעה בקופת גמל להשקעה לבין השקעה בפיקדון או בתיק ניירות ערך מנוהל בבנק. אולם, בהשוואה בין החלופות השונות, היתרונות קופת הגמל להשקעה בולטים, ולמעשה הופכים אותה למכשיר השקעה מנצח.

תשואה: הכסף שלכם עובד ולא נשחק

בגלל סביבת הריבית הנמוכה, הפיקדונות הבנקאיים לא מניבים תשואה על הכסף. כך, כסף שנשאר בעו”ש או בתוכניות פיקדון, לא יצמח, ואף יישחק נוכח גל התייקרויות המחירים האחרון.

אם יש לכם צורך בכסף נזיל בתקופה הקרובה, ניתן להשאיר אותו בבנק, אולם אם אתם משקיעים לטווח הבינוני והארוך, כדאי שהכסף יעבוד בשוק ההון.

גמישות בין מסלולי ההשקעה

גם אם בחרתם לנהל את החיסכון בבנק כתיק עם חשיפה לשוק ההון, עדיין ישנם יתרונות בחשיפה לשוק דרך קופת הגמל להשקעה. חיסכון בקופת גמל להשקעה מאפשר גמישות בבחירת אפיקי ההשקעה. בחרתם אפיק השקעה מנייתי? החלטתם שאתם לא מעוניינים בסיכון? אפשר פשוט להעביר את החיסכון בקלות למסלול יותר סולידי.

לעומת זאת, אם יש לכם תיק מנוהל בבנק, צריך למכור את הפוזיציה, לשלם עמלות מכירה, לשלם מס רווחי הון עבור הרווחים שצברתם, ולשלם עמלות קניה לניירות הערך בפוזיציה החדשה. בקופת גמל להשקעה ניהול המסלולים הוא דינאמי, וללא עלות או השפעות מס, ולמעשה התחשבנות המס נדחית, דבר שמהווה הטבה משמעותית.

אופציות טובות למינוף

ניתן לקחת הלוואה על חשבון הכספים שאתם מפקידים בקופת גמל להשקעה. ההלוואה היא בריבית אטרקטיבית מאוד ביחס לריביות המוצעות בשוק, ועומדת על כ-פריים +/- חצי אחוז. ההלוואה ניתנת כאשר החיסכון שלכם בקופת הגמל משמש כבטוחה, מה שמאפשר את הריבית הנמוכה, אבל בזמן פירעון ההלוואה, החיסכון שלכם ממשיך להתנהל בשוק ההון ולצבור תשואה. 

שקיפות מלאה: קל להשוות ולדעת מי עומד בראש

בקופת גמל להשקעה יש שקיפות גבוהה: יודעים מי הם חברי ועדות ההשקעה, מי מנהל ההשקעות הראשי, מדיניות ההשקעות של הקופה מפורסמת וברורה, וקל להשוות ביצועים ביחס לקופות אחרות שכן הנתונים של כל הקופות ידועים ומפורסמים. זאת לעומת תיק השקעות מנוהל, בו קשה לעיתים למצוא את מדד הייחוס הנכון ולדעת האם התיק משיג ביצועים טובים או לא?

חיכיתם עד הפרישה? תזכו להטבת מס

השקעה בקופת גמל להשקעה נותנת הטבת מס אם משאירים את הכספים לפרישה ובוחרים למשוך מהם קצבה, הטבה שלא קיימת בתיק מנוהל בבנק. בגלל הטבת המס ישנה הגבלה שנתית להפקדה בקופת גמל להשקעה, של כ-71 אלף שקל.

למי שלא מעוניין להסתבך: מנגנון טייס אוטומטי

ניתן להפקיד לקופת גמל להשקעה במנגנון “טייס אוטומטי”, כלומר, לצד הפקדות חד פעמיות, ניתן לבחור סכום חודשי קבוע להפקדה, אשר ירד מחשבון העו”ש ויעבור לקופת הגמל בתאריך קבוע לפי בחירתכם. 

לסיכום, חיסכון בקופת גמל להשקעה יאפשר לכם לנהל חיסכון עם חשיפה לשוק ההון באופן גמיש ודינמי, לשנות את רמת הסיכון לפי טעמכם וצרכיכם, ולעקוב אחריו בקלות ובשקיפות. כעת חשוב רק לבחור בגוף שבאופן היסטורי הצליח להשיג תשואות גבוהות לעמיתים, וגובה דמי ניהול נמוכים.

קופת הגמל הוותיקה של עובדי האוניברסיטה העברית מציגה כבר שנים ארוכות תשואות גבוהות ומתאפיינת בדמי ניהול נמוכים באופן משמעותי מהממוצע בשוק. קופת הגמל להשקעה החדשה של עובדי האוניברסיטה העברית, תנוהל על ידי אותו צוות ההשקעות המקצועי והמנוסה שמנהל את קופת הגמל הוותיקה והמצטיינת, ותציע לעמיתיה את אותו שילוב מנצח של תשואה גבוהה ויציבה בדמי ניהול נמוכים לאורך זמן.

2 thoughts on “כך תגרמו לכסף לעבוד עבורכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות