כך מרוויחים עמיתי קופת הגמל של האוניברסיטה העברית מהמחקרים בפקולטה לחקלאות

קופת הגמל של האוניברסיטה העברית עושה מהלך מבריק שממנו נהנים גם עמיתי הקופה וגם חוקרי האוניברסיטה. הקופה משקיעה בקרן אגרינוביישן ומאפשרת לעמיתים להרוויח כשפיתוחים בפקולטה לחקלאות הופכים לסטארט-אפים עם פוטנציאל כלכלי

קופת הגמל של עובדי האוניברסיטה העברית דואגת לנצל את ההצלחות של מיטב החוקרים של האוניברסיטה עבור העמיתים, ומשקיעה בקרן ההשקעות של הפקולטה לחקלאות, המתמחה בתחום האגריטק (טכנולוגיה חקלאית).
כך, מאפשרת הקופה לעמיתה ליהנות מהפוטנציאל הכלכלי של הפיתוחים של חברי האוניברסיטה כבר מהשלבים המוקדמים ביותר שלהם, השלבים בהם עליית הערך היא המשמעותית ביותר.

מהי קרן אגרינוביישן?

קרן אגרינוביישן היא קרן השקעה בבעלות יישום – חברה למחקר פיתוח ומסחור ידע של האוניברסיטה העברית. כאשר מחקרים מובילים בפקולטה לחקלאות מגיעים לשלב בו יש להם היתכנות כלכלית, קרן אגרינובשיין משקיעה בהם, מלווה אותם לשלב בו הם מבשילים והופכים ממחקר למוצר.
ראשית, הקרן מאתרת הזדמנויות השקעה בפיתוחים שונים נערכים בפקולטה, ועורכת תהליך סינון קפדני על מנת לוודא שלפיתוח יש פוטנציאל למסחור עולמי. ההשקעה נעשית בטכנולוגיות בשלות ומוגנות בפטנט, אשר להן יכולת להפוך למוצר בעל ביקוש עולמי רחב.
לאחר מכן, כשטכנולוגיה נבחרת למסחור, הקרן, באמצעות המשאבים שלה, הופכת אותה לחברת סטארט-אפ צומחת ותומכת בה בשלבי הפיתוח השונים באמצעות רשת הקשרים של הקרן. בכך מושלם המעבר מידע או רעיון של חוקר, למוצר בעל ערך כלכלי.
לבסוף, כאשר המוצר זוכה להצלחה, הקרן עושה אקזיט מההשקעה. התמורה מהאקזיט מחולקת בין המשקיעים בקרן עצמה – בהם עמיתי קופות הגמל.

מיזמים שעונים על צרכים אמיתיים בחקלאות

הקרן מתמקדת בהשקעות בתחום החקלאות, בדגש על אגריטק. תיק ההשקעות של הקרן מתחלק בין 12 תחומים: 8% מושקעים במיזמים בתחום טכנולוגית המים, 23% מושקעים במיזמים בתחום גנטיקת הצמחים, 5% מושקעים בחקלאות לצרכי קוסמטיקה, 5% בתחום החקלאות הימית, 9% במיזמים בתחום הגנת כדור הארץ, 1% בתחומי זיהום האוויר, 16% בתחום האנרגיה, 5% בתחום התרופות הוטרינריות, 3% בתחום המזון לחיות, 6% בתחום תהליכי המזון, ו-8% בתחום פוקציונליות המזון ומרכיבו.
כל המיזמים נולדו כתוצאה ממחקרים שנועדו לענות על צורך מסוים, לפתור בעיה, לשפר תהליך, ולפעול על מנת להפוך את החקלאות והמזון לטובים ויעילים יותר עבור האדם, בעלי החיים וכדור הארץ.
בין המיזמים הבולטים בהם משקיעה כעת הקרן: מיזם לאחסון ושינוע פירות וירקות באופן שמאריך את חיי המדף שלהם, מיזם בתחום צמחי הקנאביס, מיזם טכנולוגי חיסונים לבעלי חיים, אריזות מזון בעלות בינה, ומיזם לייצור פרוטאין מבוסס על חומוס כתחליף לבשר.

החוסכים לפנסיה הופכים לשותפים באקזיט

תחום האגריטק הוא אחד התחומים המפותחים בהיי-טק הישראלי וטכונולגיות חקלאיות ישראליות הן שם דבר בעולם – בייחוד בתחום ההשקיה. מדינת ישראל משקיעה באופן אקטיבי בתחום באמצעות מסלול תמיכה של משרד החקלאות ורשות החדשנות.
השקעות בהיי-טק הישראלי באמצעות קרנות השקעה מתמחות מאפשרות התפתחות מהירה ומקצועית של חברות אלו, והמימון הנדרש להתפתחותן, המגיע מהחסכונות הפנסיוניים של הציבור, מבטיח כי החוסכים לפנסיה יהיו שותפים להצלחה.
באמצעות ההשקעה בקרן אגרונוביישן מאפשרת קופת הגמל של עובדי האוניברסיטה העברית לעמיתים להיות חלק מהאקזיטים של עמיתיהם החוקרים בפקולטה לחקלאות, כבר מהשלב הראשוני ביותר – כך הם נהנים מהפוטנציאל הכלכלי המקסימאלי של המחקר בתחום.
בנוסף, כספי העמיתים מופנים למטרה טובה ומאפשרים לעמיתיהם החוקרים, אשר לטכנולוגיות שפיתחו יש פוטנציאל כלכלי מוכח, לקבל את המימון הנדרש להם לשם התפתחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות