קופת הגמל של האוניברסיטה נכנסת להשקעות בתחום הקנאביס

ענף הקנאביס זוכה לרוח גבית ולמחקר נרחב בשנים האחרונות הודות לסגולות הרפואיות שלו ולמגמת הלגליזציה. קופת הגמל של האוניברסיטה העברית זיהתה את הפוטנציאל ומשקיעה בחברת גמאסרט הישראלית, שפיתחה אפליקציה מהפכנית לניצול יעיל של הפרח

קופת הגמל של עובדי האוניברסיטה העברית השקיעה 2 מיליון שקל בחברת גמאסרט (GemmaCert) שייסד ד”ר גיא סיטון.
החברה עוסקת בתחום הקנאביס הרפואי שנהנה מתשואות גבוהות ומפיתוח מואץ בשנים האחרונות. זוהי השקעה חדשנית וראשונה של קופת גמל בחברה הפועלת בתחום הקאנביס הרפואי, במסגרת סבב גיוס בו גייסה גמאסרט מעל ל-12 מיליון שקל.

המטרה: תשואה עודפת לעמיתים

קופת הגמל, כמנהלת חסכונות לטווח ארוך, מפזרת את השקעותיה בין מאות מכשירי השקעה שונים, רובם מכשירי השקעה שנסחרים בשוק ההון כמו אגרות חוב ומניות. אולם, על מנת לתבל את תיק ההשקעות ולהשיג תשואה עודפת, אחת הדרכים היא להשקיע בחברות לא סחירות בעלות פוטנציאל גבוה, עוד בשלבים הראשונים.
היתרון של קופת הגמל של עובדי האוניברסיטה היא מערך האנליזה וההשקעות המנוסה, מקצועי והמקיף שלה, שמאפשר לה לבחור את ההשקעות הבלתי סחירות האטרקטיביות ביותר עבור עמיתיה. מקצועיות זו באה לידי ביטוי בפועל בתשואות הגבוהות לעמיתים לאורך השנים האחרונות.

בחירה של הפרחים היעילים ביותר

גמאסרט הוקמה ב-2015 על ידי ד”ר גיא סיטון, פרופסור עודד שוסאיוב וד”ר דנה ירדן מהאוניברסיטה העברית. המכשיר של החברה, אשר הטכנולוגיה שלה מוגנת בפטנט, מודד את רמת ה-THC – כמות החומר הפסיכואקטיבי הפעיל, ואת רמת ה-CBD – כמות החומר משכך הכאבים, בכל פרח ופרח של צמח הקנאביס.
מכיוון שקיימת שונות רבה במינון של החומרים הפעילים בין צמח וצמח, נגרמים עיוותים קשים לכל אורך שרשרת הגידול וההפצה, וקשה לגדל ולשווק מוצרים בעלי הרכב אחיד.
החברה פיתחה מכשיר המאפשר מדידה מדויקת ומהירה של ההרכב של כל צמח. מכשיר זה הוא בעל פוטנציאל להפוך לכלי המדידה הסטנדרטי בשוק הקאנביס ההולך וגדל.
הטכנולוגיה מופעלת בעזרת אפליקציה המחוברת למאגר מידע בענן והניתוח, מתבצע תוך דקות. את הבדיקה ניתן לבצע גם בתנאי השדה, מבלי לפגוע בפרח עצמו. באמצעות הבדיקה, ניתן לדעת באילו פרחים כדאי להשתמש ובאילו לא ובכך להעלות את האפקטיביות של הקטיף. כמו כן ניתן לעשות שימוש בבדיקה זו לצורך סיווג התוצרת לשימושים השונים, וכן בשאר השלבים לאורך שרשרת הייצור והאספקה.

שוק רחב ופוטנציאל ביקושים גבוה

הטכנולוגיה משרתת את כל הפועלים בענף: מגדלי קנאביס, מעבדות, יצרנים שמפיקים שמנים רפואיים ותרופות מקנאביס, משווקי הקנאביס הרפואי, רשתות הפארמה וחולים המשתמשים בקנאביס רפואי. כלומר, למוצרים של החברה פוטנציאל שוק רחב וביקוש גבוה על ידי גופים שונים.
במאי 2019 החלה החברה לקבל מאות הזמנות למכשיר, וכן חתמה החברה על שיתוף פעולה עם חברת שאנדונג ביוטכנולוגיה, ממובילות תחום הקנאביס בסין, בסקטור הרפואה הסינית המסורתית. היקפו של סקטור הרפואה המסורתית בסין, המבוסס על צמחי מרפא ובהם הקנאביס, עומד על למעלה מ-120 מיליארד דולר ומהווה שליש מכלל תעשיית התרופות במדינה.

ענף הקנאביס: הרפואה מובילה את התחום

החל מ-2019 השקעות בחברות בתחום הקנאביס זוכות לפופולריות רבה ושווי החברות נוסק. הסיבה העיקרית לכך היא מגמת הלגליזציה שהולכת ומתפשטת ברחבי העולם, כאשר לצד מדינות שאישרו שימוש במריחואנה לצרכים רפואיים, יש מדינות שאישרו את השימוש בו גם לצרכי פנאי.
שימוש לצרכים רפואיים מאושר במרבית מדינות ארה”ב, קנדה, שוויץ, דנמרק, נורבגיה, יוון, פולין, גרמניה אוסטרליה ועוד. שימוש לצרכי פנאי מותר כעת בחלק ממדינות בארה”ב, בקנדה, בהולנד ובאורוגוואי.
הקנאביס מקבל את הלגיטימציה שלו בזכות הסגולות הרפואיות שלו לטיפול בטווח רחב של מחלות ובעיות רפואיות – כאב, טרשת, פרקינסון, אפילפסיה, אוטיזם אצל ילדים ועוד.
לפי תחזיות של גופי המחקר, ב-2027 תחום הקנאביס יגלגל כ-60 מיליארד דולר בשנה. כיום גודל השוק הרפואי כפול מהשוק לצרכי פנאי, בעתיד הצפי הוא שמגמה זו תתהפך ככל שהלגליזציה תרחב ברחבי העולם.
קופת הגמל מאמינה כי לנוכח ההיקף הגדול של השוק, ומאחר והמכשיר עונה על צורך מוחשי של שחקנים רבים בענף, יש לחברה סיכויים טובים להפוך לשחקן משמעותי בעל שווי שוק גבוה, ובכך להניב תשואה יוצאת דופן לעמיתי הקופה שהשכילה להשקיע בחברה זו עוד בתחילת דרכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות