קרן ההשתלמות של העתיד ממשיכה להניב תשואות גבוהות ויציבות. נכון לחודש מאי, עמד מדד שארפ (המשקלל את התשואה עם סטיית התקן שלה) על 0.7, הגבוה ביותר בהשוואה לכל קרנות ההשתלמות בשוק.  משמעות הדבר – קרן ההשתלמות שלנו נותנת את השילוב הטוב ביותר של תשואות שאינן רק גבוהות אלא גם יציבות ועמידות בפני טלטלות השוק.    כדי להבין איך עושים את זה, פנינו ליו”ר ועדת ההשקעות שלנו, עוזי יצחק.

 

העתיד: איך אתה מסביר את העובדה שקרן ההשתלמות שלנו מובילה את הענף?

עוזי:  אכן, זהו הישג ראוי לציון, שמתקיים גם בקופות נוספות שאנו מנהלים. ניהול הקרן מתאפיין בראייה ארוכת טווח תוך פיזור מקסימלי של נכסי הקופה ושימת דגש מיוחד על תקופות של ירידות. הראיה ארוכת הטווח מאפשרת לנו להיחשף לאפיקים ולמכשירי השקעה מגוונים יותר ומקטינה את הפוטנציאל להחלטות שגויות אשר נובעות מ”רעשים” קצרי טווח.

 

העתיד: איך משיגים פיזור כזה?

עוזי: הפיזור הרחב בא לידי ביטוי כמעט בכל פרמטר: אפיקי השקעה ותתי אפיקי השקעה (מניות, אג”ח, נדל”ן, תשתיות, הלוואות, וכו’), גאוגרפיה, מנהלי השקעות בארץ ובעולם, מכשירי השקעה וקרנות השקעה, סקטורים וענפים שונים, מטבעות, השקעות נזילות יותר ונזילות פחות, ועוד. הפיזור הרחב מקטין סיכונים וגם מקטין את “הטיית הבית” (הטיה בה משקיעים נוטים להשקיע אחוז גבוה מכספם במדינת האם שלהם מטעמי נוחות, היכרות, וכו’). כמה דוגמאות לתהליך זה כפי שהן שבאות לידי ביטוי בקרן ההשתלמות: 12% חשיפה ישירה לנדל”ן למגורים בישראל, כ 85% חשיפה לחו”ל באפיק המנייתי, חשיפה נמוכה באג”ח ממשלתי וקונצרני בישראל, חשיפה לקרנות תשתית ופרייבט אקוויטי מובילות בעולם, ועוד.

 

העתיד: מדוע בחרתם לפתוח כעת גם מסלול מנייתי בקרן ההשתלמות, ואיך אפשר לדעת שתצליחו גם בו?

עוזי:  הדרישה לכך באה מהשטח.  עמיתים רבים רואים לפניהם אופק השקעה ארוך, יחסית, של למעלה מחמש שנים, והם פנו אלינו בבקשה שנפתח את המסלול. מזה כשנתיים שאנחנו מנהלים מסלול מנייתי בקופת הגמל להשקעה ועושים זאת בהצלחה רבה, כאשר אנו נמצאים בין הקופות המובילות בתשואה מיום הקמתה. אנו צופים שהמסלול המנייתי בקרן ההשתלמות ינוהל באופן דומה ויאפשר לנו למנף את הידע שכבר צברנו בניהול קופה מנייתית.

 

העתיד: איך יתנהל המסלול המנייתי החדש של קרן ההשתלמות?

עוזי: אנו ניישם במסלול החדש את אותן תפיסות עולם והחלטות אשר הביאו לכך שקרן ההשתלמות שלנו הינה המובילה בתחומה, אך נעשה זאת כמובן תוך התחשבות במגבלות מדיניות ההשקעה של המסלול המנייתי הקובעת כי לפחות 75% מהנכסים יושקעו במניות. אנו צופים כי בתחילה אחוז גבוה יותר מכך יושקע ישירות במניות, אך עם הזמן נקצה חלק מהנכסים להשקעות עם פרופיל תשואה דומה למניות, אך כאלו שיאפשרו לנו פיזור רחב יותר והקטנת התנודתיות (קרנות השקעה, הון סיכון, חוב בתשואות גבוהות וכו’).

אנו מאוד שמחים על השקת קרן השתלמות במסלול מנייתי. לחוסכים רבים, שהינם בעלי אופק השקעה ארוך, מסלול מנייתי בקרן השתלמות הינו בחירה ראויה ודרך טובה ונכונה להיחשף לשוק המניות, להעצים את התשואה העתידית ולעשות זאת תוך מקסום הפטור ממס.

 

העתיד: ולסיכום, נשמח לשמוע קצת עליך, בתור מי שמוביל את פעילות ההשקעות של העתיד – מה הרקע האישי והמקצועי שלך ואיך אתה נהנה מהפעילות בעתיד?

עוזי: אני גאה ושמח להיות חלק ממשפחת העתיד ולתרום ככל יכולתי להצלחה שלה. אני נמצא בשוק ההון מעל 25 שנה ויכול להגיד בביטחון שמדובר בגוף ייחודי ומוביל עם צוות עובדים, דירקטורים וחברי וועדת השקעות אשר מחויבים להצלחת הקופה. אני משמש בשנים האחרונות כמנהל הפעילות בישראל של חברת ההשקעות הגלובלית פרנקלין טמפלטון ולפני כן עבדתי שנים רבות בגופים מובילים שונים בחו”ל ובישראל באנליזה וניהול השקעות בשווקים גלובליים. אני נשוי עם שלושה ילדים מקסימים (וכלב…) מתגורר בהרצליה אבל כבר מרגיש חצי ירושלמי בזכות העתיד…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות