הרומן של יהונתן והאוניברסיטה העברית החל אי שם בשנת 2004, בתואר ראשון במנהל עסקים והיסטוריה, והמשיך לתואר שני בחקר סכסוכים ניהולם ויישובם. ממש לאחרונה למד וסיים  תואר שני נוסף באוניברסיטה הפתוחה במנהל עסקים.

“במהלך הלימודים עבדתי בתפקידים שונים באוניברסיטה העברית, לקראת סוף התואר השני נבחרתי לתפקיד העוזר הבכיר של נשיא האוניברסיטה, דאז פרופ’ מנחם בן ששון. עבדתי ביחד עם הנשיא בלשכת נשיא האוניברסיטה מ-2009 ועד 2014. הייתה תקופה מאוד עמוסה ומעניינת, נחשפתי ונגעתי באספקטים רבים של האוניברסיטה העברית והובלנו שינויים אסטרטגיים רבים. ב-2014 עברתי לתפקיד אחר באוניברסיטה והייתי שותף להקמת היחידה לתכנון ותיאום כלכלי, שהיום נקראת “היחידה לתכנון אסטרטגי”. במסגרת זו הובלתי שני פרויקטים גדולים- הראשון היה תוכנית ההתחדשות של האוניברסיטה, והשני היה אפיון ראשוני ובחירת מערכת ERP לאוניברסיטה. בחרנו במערכת “SAP” שעד היום משרתת את האוניברסיטה ככלי מרכזי. אז זו האחריות שלי, או האשמה, תלוי את מי תשאלי בקרב עובדי האוניברסיטה”.

“ב-2017 עזבתי את האוניברסיטה ל-5 שנים לקריירה שונה ב”מועצה הבריטית” בישראל -ארגון התרבות של בריטניה. הארגון פועל ומקדם שיתופי פעולה ויצירת קשרים ידידותיים בין בריטניה ועמי העולם באמצעות תרבות, חינוך ולימוד השפה האנגלית והוא פעיל ביותר מ-100 מדינות. בתחילה, ניהלתי את תחום ההשכלה הגבוהה והמדע במועצה ובמסגרת זו הובלתי כמה תוכניות לשת”פ ישראלי-בריטי בנושאים של סביבה ורפואה ואף הפעלתי תוכניות מענקים גדולות מאוד”.

“ב-2020 קודמתי למנהל המועצה הבריטית בישראל, זו פעם ראשונה שנתנו לישראלי לנהל את המשרה, עד אז זו הייתה משרה דיפלומטית. הייתי בתפקיד שנתיים עד שב-2022 חזרתי לאוניברסיטה לתפקיד הנוכחי, דיקן המשנה של הפקולטה למדעי הרוח. כיום, אני אחראי על כל הנושאים התפעוליים של הפקולטה, החל מכספים ושטחים וכלה בכוח אדם. תחום מדעי הרוח קרוב מאוד לליבי. הפקולטה שלנו מונה כ-185 חוקרות וחוקרים והינה איכותית ביותר. חוקרות וחוקרי הפקולטה מובילות ומובילים מחקרים פורצי דרך בתחומי מדעי הרוח וזכו במענקים יוקרתיים ביותר כדוגמת הקרן הלאומית למדע (ISF) ומענקי ה-ERC של האיחוד האירופי.”

גדלתי בירושלים ולפני כעשור עברתי לבאר יעקב. אני נשוי לליאת ואבא לנעם בת ה-10 ולאיתי בן ה-4. אני מנגן מעל 30 שנה בסקסופון ובקלרינט. הסקסופון נמצא תמיד במשרד שלי, ואני נהנה מעת לעת לנגן, עד שמעירים לי שאהיה בשקט. חוץ מהאהבה שלי למוזיקה, אני נהנה בעשור האחרון לבשל בירה יחד עם חמי בבית. אנחנו אוהבים לבשל בירות מיוחדות, המבחר הוא אין סופי והמשפחה והחברים נהנים. הבירה הכי מעניינת שהכנו הייתה בירת דובדבנים באחוז מאוד גבוה של אלכוהול- 11 אחוזים!”.

מדוע היה לך חשוב לכהן בדירקטוריון בחברה?

“נושא החסכון הפנסיוני מאוד עניין אותי לאורך השנים. אנשים, לפחות בגילי, לא תמיד מודעים לחיסכון מסוג זה וזה תמיד מפתיע אותי שהם לא מבינים עד כמה זה חשוב להתחיל לחסוך כבר בגיל צעיר. הצטרפתי לדירקטוריון החברה משום שאני מאמין שאני יכול להשפיע ולתרום מהידע והניסיון שלי ביכולת שלי לתקשר את נושא החיסכון לאחרים כאן במוסד. נבחרתי לדירקטוריון לראשונה כבר בשנת 2017, בין הקדנציה הראשונה לקדנציה הנוכחית הייתה לי הפסקה קצרה וכעת היה לי חשוב לחזור לקופה ולהשפיע”.

“הקדנציה הקודמת שלי הייתה מעניינת מאוד וזכיתי להיות שותף לתהליכים אסטרטגיים שהובילה הקופה – בפרט במסגרת חברותי בוועדת המינהל ובוועדת השיווק של הקופה. בוועדת המינהל, תמכנו בהנהלת הקופה בשינויים משמעותיים שנעשו בתהליכי העבודה ומשאבי האנוש, לרבות שינויים ארגוניים חשובים מאוד שהיו חיוניים להתפתחות הקופה. בוועדת השיווק של הקופה, סייענו להנהלת הקופה בפיתוח תחום השיווק והמכירות ובהגדלת חשיפתה של הקופה לקהלים הרלוונטיים באוניברסיטה העברית”.

“כיום אני חבר בוועדת השיווק בחברה – תחום חשוב מאוד בראייתי.  תחום החסכון הפנסיוני הוא חשוב ביותר ונראה כי ייחודיותה של הקופה וההצלחות הרבות שלה בשנים האחרונות עוד לא הגיעו לידיעתם של כלל עובדות ועובדי האוניברסיטה – שאינם מודעים להצלחות ולתשואות היפות של הקופה. לראייה, לאחר 40 שנה שהחברה קיימת ופועלת באופן רחב באוניברסיטה העברית, עדיין ישנם חברי סגל ועובדים מנהליים שאינם מודעים לזכאותם להיות עמיתים ב’העתיד'”.

“אתגר נוסף וחשוב שעומד בפנינו כיום הוא החשיפה שלנו למוסדות המסונפים אקדמית- בתי החולים בירושלים. לפי אישור ההרחבה של רשות שוק ההון עוד למעלה משנה, קיבלנו את הרשות לפנות גם לרופאים ולאחיות המשולבים בפעילות המחקר וההוראה של האוניברסיטה. זוהי בשורה חדשה וחשובה, אך עדיין לא הצלחנו להגיע חשיפה מסיבית בבתי החולים כפי שהיינו רוצים”.

מה אתה מייחל שיקרה בעתיד?

“בתקופה כזאת רק לאחל שיהיה לנו שקט ורוגע. מייחל שהחברה תמשיך לגדול ולהצליח ולספק את התשואה וגם את הבית שהיא לעובדי האוניברסיטה העברית”.

1 thoughts on “הכר את הדירקטור – יהונתן מנדלבאום שור!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות