הכר את הדירקטורית:
       ד”ר אביגיל הורוביץ!

ד”ר אביגיל הורוביץ היא דוקטור למימון, בעלת תואר שני בכלכלה פיננסית ותואר ראשון בכלכלה מהאוניברסיטה העברית, ודוקטורט במימון מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית. את פוסט הדוקטורט שלה היא עשתה בבית הספר וורטון למנהל עסקים באוניברסיטת פנסילבניה. “במהלך הלימודים עבדתי באגף ניהול סיכונים של בנק מזרחי טפחות והתחלתי ללמד באוניברסיטה בשנת 2020, כחברת סגל בפקולטה לחקלאות, במחלקה לכלכלת סביבה וניהול. הקורסים שאני מלמדת כיום עוסקים בעיקר במימון ובניהול פיננסי”.

“המחקר שלי מתעסק בקבלת החלטות פיננסיות שהשלכות שלהן הן לטווח ארוך, בפרט מחקרים הקשורים בפנסיה ובחיסכון ארוך טווח וב- ESG, השקעות ירוקות-חברתיות. חלק משמעותי מהמחקר שלי עוסק במימוש קצבאות זקנה, במהלכו אני בוחנת כיצד אנשים מתכננים את הפרישה שלהם מבחינה פיננסית. לדוגמא, אנחנו יודעים מנתונים אקטואריים בארה”ב שהסיכוי של אדם שהוא כיום בן 65, להגיע לגיל 90, עומד על כ- 30%! זה נתון מאוד גבוה, ומחקרים שלי עם פרופ’ אוליביה מיטשל ופרופ’ אורלי שדה מראים שאנשים לא מבינים את זה. המסקנה התבקשת היא, שצריך לחסוך ולבטח את הסיכון הכלכלי הכרוך בכך שנחיה עד גיל מבוגר מאוד. כלומר, אם בעבר, כשתוחלת החיים הייתה קצרה יותר, הכסף שנחסך דרך הפנסיה עד גיל הפרישה היה מספק למחייה, כיום כשתוחלת החיים רק ממשיכה לטפס מעלה, נדרשים אפיקי חסכון נוספים, שיוכלו להבטיח לפורשים את רמת החיים אליה הם רגילים. דוגמא למוצר כזה היא קופת גמל להשקעה”.

מה אנחנו לא יודעים עלייך?

“אני באוניברסיטה מגיל 16. התחלתי ללמוד תואר ראשון כשהייתי בכיתה י”א. סיימתי את לימודי התואר בסמוך לסיום לימודי התיכון ולאחר מכן התגייסתי ככלכלנית לאגף התקציבים של הצבא. במהלך השירות הצבאי השלמתי את התואר השני שלי באוניברסיטה העברית. זה משעשע שיש עובדים באוניברסיטה שזוכרים אותי מהתקופה שהייתי תלמידת תיכון”.

מה חשוב לך לקדם במסגרת תפקידך כדירקטור?

“חשוב לי לקדם את תחומי הממשל התאגידי וניהול הסיכונים”.

מה את מייחלת שיקרה בעתיד?

“אני מייחלת לצמיחה, להזדמנויות השקעה חדשות. שנצליח למצוא את דרך הזהב בין הימנעות מהשקעות מזיקות סביבתית וחברתית, לבין שמירה על קריטריונים של תשואה גבוהה”.

אם הייתי לוקחת אותך אחורה בזמן… מה היית עושה אחרת?

“התחלתי לחסוך לפנסיה כבר בגיל 19, כשהייתי מתרגלת בקורסים שונים באוניברסיטה. כלומר את משמעות החסכון הבנתי כבר מגיל צעיר, אך הייתי מייעצת לעצמי בת ה- 19 לחשוב גם על מסלולי השקעה שונים”.

עצה פיננסית להווה שתהיה שווה זהב בעתיד?

“לחסוך כמה שיותר לתקופת הפנסיה (גם מעבר לחסכון הפנסיוני), לנהל סיכונים אישיים, להתייעץ ולוודא שלא קונים כיסויים ביטוחיים מיותרים”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות