סוף השנה האזרחית הוא הזמן הנכון למקסם את החסכונות שלכם, לנצל את כל הטבות המס, ולהפקיד לקופת הגמל את המקסימום המותר על פי חוק. כך תעשו זאת נכון

סיום החגים מבשר שאנו מתקרבים לסופה של שנת המס, שהיא השנה הקלנדרית האזרחית. חודשיים בלבד נותרו ל-2022 לפני שהיא נפרדת מאיתנו, ובחודשיים האלו חשוב מאוד לוודא שמפקידים את המקסימום האפשרי לקופת גמל להשקעה ומנצלים את כל הטבות המס שהיא מעניקה.

אם, למשל, אתם חוששים שהקצבה שלכם בפנסיה לא תספיק לצרכים העתידיים שלכם, חשוב לדעת שאפשר לנצל את כספי החיסכון בקופת הגמל להשקעה, כולל רווחי התשואה שנצברו לאורך השנים, ולהפוך אותם לקצבה נוספת. במקרה כזה – תיהנו מפטור ממס על הקצבה שתופק מכספים אלו.

למה סוף השנה הוא מועד חשוב?

כאשר המדינה העניקה את הטבת המס המשמעותית לקופות הגמל להשקעה, היא קבעה לה גם מגבלה: ההפקדה לקופת הגמל להשקעה מוגבלת לסכום של כ-72 אלף שקל ב”שנת מס”, כלומר, בשנה קלנדרית אחת (ינואר עד דצמבר). על מנת למצות את כל הטבות המס עד למקסימום האפשרי, כדאי להפקיד בכל שנה עד לתקרה המותרת על פי החוק, ולקראת סיום שנת 2022, זה הזמן לבחון כמה נותר לכם להפקיד על מנת להגיע לתקרה.

חשוב לציין שהמגבלה האמורה מתייחסת אך ורק לקופת גמל להשקעה ולא לכלי חסכון ארוך טווח אחרים, כגון:  קרן פנסיה, קופת גמל וקרן השתלמות. כך, ההפקדות לקרן ההשתלמות שלכם, לצורך הדוגמה, אינן באות ‘על חשבון’ או ‘במקום’ קופת גמל להשקעה.


ההפקדה לקופת גמל להשקעה יכולה להיעשות בשני אופנים:

  1. ניתן להפקיד לקופה הפקדה חודשית קבועה במתכונת “שגר ושכח”, כך שחלק מההכנסה החודשית יופנה באופן קבוע לטובת חיסכון להגדלת ההון המשפחתי.
  2. ניתן לבצע הפקדות חד-פעמיות מעת לעת, לטובת החיסכון בקופת הגמל. אם ההפקדה החודשית לא הובילה אתכם לנצל את מלוא הטבות המס, תוכלו כעת לקראת סוף השנה, לבצע הפקדה חד פעמית משלימה עד לסכום שנתי כולל של כ-72 אלף שקלים.

באיזה מסלול השקעה כדאי לבחור?

בשנה האחרונה, שוק ההון מתאפיין בתנודתיות גבוהה – וכאן בא לידי ביטוי יתרון נוסף של קופת הגמל, שכן אפשר לנהל את רמת הסיכון בהשקעות באופן גמיש ודינאמי. כלומר, אם בתקופה זו אתם צופים סבירות גבוהה יותר לעליות שערים מאשר להמשך הירידות, ניתן לבחור מסלול מנייתי בלבד  וכאשר תרגישו שהשוק התייצב תוכלו לעבור למסלול פחות מנייתי.

המעבר בין מסלולי ההשקעות ורמות הסיכון השונות אינו מוגבל, והוא אינו מלווה בקנס או בתשלום מס או עמלה. עם זאת, כדאי לציין שהיתרון הגדול של חיסכון באמצעות קופת גמל להשקעה, הוא הפוטנציאל להשיג תשואה גבוהה בתקופה של בשוק ההון. אם אתם מנהלים כסף לזמן ארוך, שקלו היטב האם לא כדאי לכם לנשום עמוק בתקופת הירידות, על מנת לא לפספס את העליות שיגיעו בהמשך.

קופת הגמל של “העתיד”: לטובת העמיתים

קופות הגמל להשקעה של “העתיד” מאפשרות להגדיל את החיסכון המשפחתי שלנו בצורה קלה ונגישה, בניהול אחראי ובטוח, ולנצל את הפוטנציאל על ידי השקעה בשוק ההון.

כבר שנים ארוכות ש”העתיד” מצטיינת בתשואות גבוהות שהיא מניבה לעמיתיה במכשירי החיסכון השונים שהיא מנהלת, ומתאפיינת בדמי ניהול נמוכים באופן משמעותי מהממוצע בשוק, מה שמותיר יותר כסף בידי העמיתים. חברת “העתיד” שייכת לעמיתים החוסכים בה, ומנוהלת על ידם, וכך אין לה כל אינטרס אחר פרט לטובת העמיתים עצמם. קופת הגמל להשקעה מנוהלת על ידי צוות השקעות מקצועי ומנוסה, שמנהל את הכספים לטובת העמיתים בלבד, בשקיפות ובאחריות, על מנת להשיג עבורם את התוצאות הטובות ביותר, גם בתקופות סוערות בשוק ההון – ולא רק בתקופות גיאות.

1 thoughts on “סוף השנה מתקרב: זה הזמן להפקיד לגמל להשקעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות